:)

selamat datang adam & hawa

Sunday, 30 December 2012

Jalan-Jalan Bersama Cousins :)

Hello you uollsss..kay gedik sikit ! hahaha ada aku kesau :p

2 hari yang lepas nadia n cousins pergi jalan2 at the mines ! Pergi ayahngah n makngah hantar sampai kat pintu gerbang the mines tu ! Balik kitaorang balik sendiri..kitaorang naik ktm sampai ke kl sentral coze ayahngah n makngah tunggu kat situ,pastu kami semua balik naik pula lrt sampai lah ke Gombak ! hehehe

Jom kita tengok gambar-gambar apa yang kitaorang buat ! hehehe

ni kat tempat bowling..gambar bergegar ! lantak situ..hahaha 
ni lah cousins saya..saya pakai baju hijau n tudung cokelat2 tu,kakak saya yang tudung purple tu ! yang lain semua cousins saya..

my cousin Abir Wardati :)
sebenarnye dia malu nak ambil gambar ngan baju tu,tapi nadia paksa dia ! hehehe #Jahatjugaknadiatimetu hehehe

dalam KTM ! nampak tak apa yang kitaorang bawa? hehehe kitaorang bawa bekal..hehehe !
#JanganIkutCaraNi
dalam KTM kan tak leh makan tapi kitaorang buat peraturan sendiri boleh makan..hehehe
nak tahu apa bekal yang kitaorang bawa : roti satu buku n bubur kacang !
 
Ni riaksi diorang makan bubur+roti


hahaha..lawak kan?? memang lawak pon ! nasib baik nadia takde dalam gambar tu ! hahaha nadia tukang tangkap gambar je,nadia pon makan jugak sebenarnye ! dalam KTM ni kami berlima je takde ibubapa ! huhuhu ! Janganlah korang ikut cara kami ni..hehehe orang sebelah diorang tu,tengok je kitaorang makan..hehehe ! mesti dia kata apa lah budak2 ni makan..hahahaha

Setakat ni je lah nadia nak cerita pasal outing kitaorang..hehehe Tengok Jangan Tak Tengok,Komen Jangan Tak Komen.. :D


 
 
 
 


 













Holiday With My Mum Family :)

Assalamualaikum...Good Morning ^^


Gambar ni time kitaorang kat pengkalan kubor :) hehehe pergi holiday gambar tak banyak pon -.- dalam 5 or 7 keping je ! hmmm..kat kelantan kan hujan so takde la berjalan sangat ! hergh,tak jalan pon takpe la,janji sampai kat kelantan tu ! hikhok :P 








Sunday, 16 December 2012

Cuti Sekolah Apa Buat?

Assalamualaikum semua :)

Cuti sekolah apa korang buat eh? mesti pergi bercuti kan? tak pun outing ngan kawan-kawan? lagy satu,yang ada pakwe,makwe tu mesti g dating kan? hehehe ! Korang tahu tak apa yang nadia n kakak buat cuti sekolah ni..hehehe Kemas bilik tau ! jangan main-main ! huhuhu
Hari tu abah masuk bilik,pastu abah ckp: kalau abah jadi juri pasal bilik-bilik,abah bagy bilik korang 30% je ! kitaorang ckp la,k tunggu la minggu depan kitaorang kemas bilik ni sampai takde habuk pun ! Abah ckp: kalau boleh buat,buat lah ! hahahaha !
Smalam Nadia n kakak kemas bilik dari kol 9 pagi sampai kol 1 tengahari ! lama kan kitaorang kemas? ecewahhh,,,katil,almari,meja n semua barang kat dlm bilik tu kitaorang keluarkan dari bilik,kitaorang letak kat ruang tamu ! hehehe ! dah keluarkan semua barang tu,mula lah nadia n kakak buang habuk-habuk tu n vacum dlm bilik tu...hehehe ! penat kowt ! tapi seronok :)
Now bilik kitaorang dah kemas ! huhuhu kalah bilik korang..ecewahhhh ! huhuhu terkejut abah nadia ! hahaha

*Kemaslah Bilik Anda Sebelum Bilik Anda Penuh Dengan Sawang


Thursday, 13 December 2012

Solat itu Tiang Agama

Assalamualaikum... :)


Saya cuma nak berkongsi kepada anda semua :)

-Solat merupakan tiang agama. Sesiapa yang mendirikan solat, dia telah mendirikan agama dan sesiapa yang meninggalkan solat, maka dia telah meruntuhkan agama

-Solat itu diibaratkan atau dibandingkan oleh Rasullah s.a.w sebagai tiang agama,sekiranya tiada solat atau kewajipan solat tidak ditunaikan,maka tiadalah agama bagi seseorang,semua ibadat yang lain akan menjadi tidak berguna,perkara yang membezakan orng islam dgn orng bukan islam ialah solat.

-Tiada tiang tiadalah rumah,tiada solat tiadalah agama atau tidaklah terdiri atau tertegak islamnya




13/12/12

Assalamualaikum !!

Pagi ni nadia nak berkongsi sikit kat korang pasal smalam,,,,tiap kali nak post mesti tak tau mcm mana nak mula kan??!!! haish itulah nadia namenye -______-

Smalam abah nadia tinggal sorang kat rumah ! Nadia n kakak ikut mak pergi kerja... Tiba-tiba abah call...abah ckp abah tengah tidur,tiba-tiba ada orang tolak kaki abah,nasib baik tak terjatuh...abah bangun keja orang tu,tiba-tiba je hilang ! orang tu pakai baju warna kuning dan kain pelikat abah,tegap-tegap orangnye ! abah ingatkan abang,kalau abang,abah nak sepak je ! hahaha...

*rasa takut je kalau dok umah sorang-sorang skarang ni !












Thursday, 6 December 2012

Buat Malu Je -.-

Assalamualaikum ! ! !

haaaaa..hari ni nadia pergi putrajaya ngan my mum,my dad n my sister ! kitaorang pergi sana bukannye pergi jalang-jalang,pergi hantar kerja my mum...bila dah sampai kat kementerian tu ! mak tanya: nak ikut tak? me: off corse lah nak ! huhuhu ! tempat yang pertama skali my mum akan pergi TOILET wangi tu ! tapi hari ni agak bushuk sikit ! -.- sebenarnye nak cerita time kat dalam lift..alaaa..malu lah pulak ! tapi takpe nak kongsi sikit cerita "buat malu je" kat korang ! muahahaha...mcm mana erk? nak start kan cerita ! haish -.-
-masa dlm lift = nadia tengah tengok phone for online ! hehehe *pantang dpt wifi ! hehehe tiba-tiba lift tu
                         terbuka,ada 3 orang lelaki masuk,pastu Nadia keluar,mak pun follow skali..Keluar-keluar
                         ingatkan tingkat satu rupa-rupanye tingkat 4..haish buat malu aku je ! dengan muka tak
                         malu,nadia n mak masuk balik dlm lift tu ! hik hik ! 3 orang lelaki tu tersenyum-senyum
                         tengok Nadia n Mak ! hahahahaha

Monday, 3 December 2012

Tak Percaya !

Assalamualaikum...
Haaaaa...ada satu cerita ni ! hehehe cerita tajuk nye "TAK PERCAYE" hahaha ! k memang kelakar tajuk tu,,takpernah orang buat ! yeke?!! hahaha
Nadia tak percaye lah dia ni satu kampung ngan nadia ! Dah la satu sekolah,satu kampung pulak tu ! haish ! tak besar dunia ni ! nadia siap tanya dia lagi "rumah kampung ____ ada lalu jambatan tak?" dia kata ada ! orang tanya nama kampung nadia tanya "lalu jambatan tak?" hahahaha ! nadia memang mcm ni..pelik sikit orangnye ! rumah dia dah la dkn ngan artist....eeeeee bestnye ! tapi artist tu sebaya ngan mak nadia..hikhok ! k dah lari daripada tajuk..suka hati aden la,aden punya blog ! hahaha ! Sebenarnye artist tu pakcik dia ! mak dia ngan artist tu sepupu !Wah seronoknye !

Tapi Nadia tak pernah pun jumpa dia kat kampung,ada sekali tu je Nadia ternampak dia ! Terkejut jugak Nadia ! hahaha Maybe Nadia tak perasan kowt ! Tengoklah satu hari nanti insyaAllah akan terserempak ! hehehe,mesti masing2 terkejut ! pengsan agaknye ! :P dah la tak mau cerita lebih-lebih ! setakat ni sudah !

SELAMAT MEMBACE CERITA TAK PERCAYE TU !






Cerita Panas :P

Assalamualaikum !!!
Hari ni Nadia nak cerita pasal sorang budak nieh ! Nadia geram sangat ngan sorang budak ni,takde lah sampai tahap benci dia (Nadia tak pernah benci orang) hehehe ! Ada ke dia cakap ngan kawan-kawan kelas dia yang Nadia couple ngan dia..eeeee tolong la ! Nadia couple pun tak pernah tiba2 nak couple ngan dia *couple kan HARAM ! hish...pastu nak paksa2 nadia pulak couple ngan dia..eeeee nadia tak minat dia pun ! lol :p pastu kawan-kawan dia tanya kat nadia "Kenapa pilih ____ ? nadia cakap sape pilih dia ! no no no :P i dont want a noticed strong men ! hahahaha !
Kau dah buat aku malu ngan kawan-kawan kau ! kay takpe ! aku maafkan kau wahai manusia ! tapi lepas ni kau jangan panggil aku,tegur aku,senyum kat aku,nak pandang2 aku ke? aku tak berminat !
Kau cakap ngan sepupu n kawan aku yang kau tak nak layan n tegur aku lagi ! aku tak kesah pun ! aku hope apa yang kau cakap tu kau akan buat betul2 ! jangan setakat cakap je !

Thursday, 29 November 2012

Sabar !





Untuk kekal bersabar, kita perlu memahami dan melakukan 4 tindakan:

1. Tabah dan tekun dalam mengerjakan taat atau ibadat kepada Allah.
2. Menahan diri daripada melakukan maksiat atau kemungkaran.
3. Memelihara diri daripada dipukau oleh godaan dunia, nafsu dan syaitan.
4. Tenang dan teguh hati menghadapi cubaan atau musibah.







Monday, 26 November 2012

Me And My Sister XD

ASSALAMUALAIKUM,tuan,puan,pakcik,makcik,atuk n nenek ! ekekeke
nadia nak tunjuk sikit gambar nadia n kakak...
apabila kami menggila beginilah jadinya..

kami sporting :)

hehehe XD

pandang ke tepi......... 




Jamuan Kelas Akhir Tahun 2012 (2 Excel)

ASSALAMUALAKUM SIAPA YANG TENGAH BUKA BLOG NI ! HIKHIK 
Kelas nadia buat jamuan akhir tahun....haaa...kelas korang ada? ekeke jamuan ni amtlah gembira,seronok n mcm-mcm lagi..ada dua tiga orang je yang tak datang ! yang lain semua datang :) 

ni group Nadia :)

kami dan ustaz Nik :) ustaz ni sangatlah sporting XD

semua comel+lawa :) mereka kawan sekelas nadia !

mereka kawan kelas nadia juga ! mereka pun comel+lawa :) ish ada yg tak pandang plak ! -.-

banyaknye makanan :O

ni je lah yang nadia nak bagy korang semua tengok,malas la nak post banyak2 ! ekeke pemalas katakan ! hahahaha btw sorry late :) kehkeh 
Selamat Menengok or Melihat...argh ! whatever lah! XD





Monday, 5 November 2012

CaMeRoN HiGhLaNdS XD

Assalamualaikum...pada hari jumaat nadia pergi cameron ikut rombongan sekolah ! Kami bertolak  pukul 1.00 pagi n sampai sana pukul 7.00 pagi sabtu ! Seronok sangat saya pergi sana..sejuk gila kowttttt :)

hye nadia disini ! 

hey nie model topi ! pewitttt serba pink kau..haaa,xnk kalah ? >_<

jadi model jap..hehehe

ni lah kawan sekelas nadia g cameron..tembam kan dia? ;)

hye..nadia melawat ladang teh nadia..kecik-kecik dah ada ladang teh sendiri *boleh percaya ke?-.-'

nampak tak nadia bau bunga tu...bukan wangi pun bunga tu ! tunjuk show jeee.. :D

ni lah kawan nadia yg g cameron :)

depan skali tu lah nadia...serba pink ma :D tinggi kan? huhu





 



Saturday, 29 September 2012

Jauhi Sifat Marah Untuk Mendekatkan Diri Kepada Allah :)

Assalamualaikum!




Sahabat yang dirahmati Allah,
Marah adalah salah satu sifat mazmumah yang harus di jauhi supaya kita tidak termasuk dikalangan orang yang memilikmi sifat tercela.. Sesiapa yang tidak dapat mengawal perasaan marah sebenarnya ia sedang dikuasi oleh hawa nafsu.

Dari Abu Hurairah r.a, bahwasanya seseorang berkata kepada Nabi s.a.w., "Berilah aku wasiat?."
Nabi s.a.w. bersabda: : "Janganlah engkau marah"
Orang tersebut mengulangi permintaannya hingga beberapa kali, sedang Nabi s.a.w. bersabda : " Janganlah engkau marah"
(Hadis Riwayat. Bukhari).

Sabda Nabi s.a.w yang bermaksud, “Tidaklah seseorang dikatakan pemberani dan kuat karena cepat meluapkan amarahnya, tetapi seseorang dikatakan pemberani dan kuat kalau mampu menguasai diri dan nafsunya ketika marah"

Banyak keadaan marah boleh mendatangkan perkara buruk. Apabila seseorang itu marah, ia dibantu oleh syaitan. Syaitan adalah musuh utama manusia yang berjanji kepada Allah untuk menggoda dan memesongkan anak cucu Adam.

Hal ini jelas dinyatakan melalui firman Allah yang bermaksud: “Oleh kerana Engkau (wahai Tuhan) menyebabkan aku tersesat (maka) demi sesungguhnya aku akan mengambil tempat menghalangi mereka (dari menjalani) jalan-Mu yang lurus.”
(Surah al-Araf, ayat 16)

Mujahid menceritakan syaitan berkata: “Aku tidak dapat dilemahkan oleh anak Adam pada tiga perkara. Salah satu perkara itu ialah apabila orang itu marah, dia akan berkata apa yang tidak diketahuinya dan melakukan sesuatu perkara yang dikesalnya.”

Walaupun perasaan marah itu banyak dihasut oleh syaitan, ada waktunya perasaan itu boleh diredakan dengan kita mengalihkan pemikiran kita kepada Allah yang sentiasa melihat kita dan apa yang kita lakukan.

Ingatlah, Allah tidak menyukai hamba-Nya berakhlak buruk, apatah lagi kesan dari akhlak buruk itu boleh mendatangkan perkara tidak baik. Kaedah cukup baik untuk menurunkan api kemarahan yang bergelora dalam diri ialah dengan mengambil wuduk untuk menyejukkan kemarahan yang membara dalam dada.

Sesungguhnya apabila kita menjauhkan diri daripada mengamalkan sikap marah atau orang yang suka marah, kita sebenarnya menjauhkan diri daripada kemurkaan Allah.

Hal itu dinyatakan Rasulullah SAW kepada seorang lelaki bertanya Baginda: “Wahai Rasulullah! Apakah sesuatu yang lebih berat? Dijawab Rasulullah s.a.w.: Kemurkaan Allah! Lelaki itu bertanya lagi: Apakah sesuatu yang dapat menjauhkan aku daripada kemurkaan Allah? Rasulullah s.a.w. menjawab: Jangan marah.”
(Hadis riwayat Ahmad dan Ibnu `Amr)

Firman Allah yang bermaksud: “Dan orang yang menahan amarahnya dan memaafkan (kesalahan) orang, Allah menyukai orang yang berbuat kebajikan.”
(Surah Ali-Imran, ayat 134)

Selain dapat menjauhkan diri daripada kemurkaan Allah, hikmah dan beruntungnya orang yang tidak marah ini ialah dapat masuk Syurga seperti diceritakan Abu Darba bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Saya bertanya, Wahai Rasulullah! Tunjukkanlah saya amalan yang boleh membawa saya masuk ke dalam Syurga! Lalu Baginda menjawab: Jangan marah.”
(Hadis riwayat Ibnu Abid-Dunya dan At-Tabrani)

Daripada Imam Hasan, dinyatakan bahawa ada empat orang dilindungi Allah dari syaitan dan diharamkan masuk Neraka. Iaitu orang yang mengekang dirinya dari kecintaan, kebencian, nafsu syahwat dan marah.

Mengelak rasa marah adalah sepanjang waktu perlu mengawal emosi supaya tidak lekas marah. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang cepat marah dan suka marah.

Perlu diingat, marah itu bara api syaitan yang menjunam ke dalam hati manusia dan syaitan itu adalah musuh manusia nombor satu. Jauhkan diri kita daripada sifat marah.

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Sesiapa menahan kemarahannya dan dapat melaksanakannya, nescaya Allah akan memanggilnya di hadapan manusia ramai dan menyuruhnya memilih di antara bidadari yang dikehendakinya.”

Sahabat yang dimuliakan,
Marah terbahagi dua iaitu marah yang terpuji dan marah tercela.

1. Marah yang terpuji adalah marah yang dilakukan karena Allah, bertujuan kebaikan dan memberikan pelajaran, tidak melampaui batas, tidak mengeluarkan kata-kata kotor dan maki hamun, terkontrol dan bukan mengikut emosi dan hawa nafsu. Marah kerana Islam dihina dan dipermainkan. Marah melihat perbuatan maksiat yang dilakukan oleh seseorang, kerana orang beriman benci dan marah kepada perbuatan maksiat tersebut dan akan mengajak secara hikmah mereka yang melakukan maksiat itu kembali kepada Allah.

2. Marah yang tercela adalah marah yang dilakukan bukan karena Allah, tidak memberikan pelajaran, melampaui batas, mengeluarkan kata-kata kotor dan maki hamun, tidak dapat kontrol emosi dan hawa nafsu.

Diantara penyebab marah adalah: Sombong, saling membanggakan diri, menghina dan mengolok-olok, banyak bercanda, berdebat, ikut campur dalam permasalahan yang tidak ada kepentingannya dan tamak untuk mendapatkan harta dan kedudukan.

Marah adalah sifat semula jadi yang ada pada semua orang, antara mereka ada yang cepat marah dan ada yang lemah lembut. Marah bukanlah suatu sifat yang boleh dibuat serta merta, malah ia biasanya didahului sesuatu yang boleh menyebabkan seseorang itu marah, perasaannya memberontak dan akan bertindak kasar. Seseorang yang sedang marah akan hilang kewarasan fikirannya. Pertimbangannya sudah hilang, lidahnya asyik memaki hamun dan mengejek-ejek. Kadang-kadang perasaan marah berlanjutan sehingga menimbulkan permusuhan antara keluarga dan sahabat handai, dan lebih aneh lagi ada orang boleh berkelahi dengan benda-benda yang tidak berakal.

Perasaan marah dapat diatasi dengan mengikuti beberapa panduan yang ditunjukkan oleh Islam, iaitu:

1. Hendaklah melatih diri dengan akhlak yang mulia seperti sabar, lemah lembut, berhati-hati dalam membuat keputusan. Sifat ini hendaklah berpandu kepada contoh yang paling baik iaitu contoh yang ditunjukkan oleh Rasulullah s.a.w terutamanya contoh yang terdapat dalam Sunnahnya yang bersifat amali. Hendaklah mengawal dan menguasai diri ketika didatangi perasaan marah, iaitu dengan mengingati akibat buruk yang akan menimpa dan kelebihan pahala orang yang menahan marah serta memaafkan sahaja seseorang melakukan kesalahan yang menyebabkan dia marah, firman Allah s.w.t. maksudnya: "…Dan orang yang menahan kemarahan-nya, dan orang-orang yang memaafkan kesalahan orang. Dan (ingatlah) Allah mengasihi orang-orang yang berbuat perkara-perkara yang baik."
(Surah Ali Imran ayat 134)

2. Memohon kepada Allah supaya menjauhkannya daripada syaitan yang dilaknat. Panduan ini dinyatakan didalam Al-Quran melalui firman Allah S.W.T.: "Dan jika engkau dihasut oleh sesuatu hasutan daripada syaitan, maka mintalah perlindungan kepada Allah, sesungguhnya Allah Amat Mendengar lagi Amat Mengetahui." (al-A'raf 7:200)

3. Meninggalkan tempat yang menyebabkan seseorang itu marah. Sabda Baginda: "Apabila seseorang kamu marah, sedang dia berdiri, maka duduklah, jika marahnya berhenti (maka baiklah) jika belum, maka hendaklah dia berbaring." (Hadis Riwayat Abu Daud)

4. Mengambil wuduk, sabda Nabi s.a.w.: "Sesungguhnya marah itu dari syaitan. Syaitan itu dijadikan daripada api,apabila kamu marah, maka hendaklah dia mengambil wuduk." (Hadis Riwayat Abu Daud)

Oleh kerana besarnya bahaya marah, Nabi s.a.w. melarang keras seseorang daripada marah, dengan menyifatkan orang yang berjaya menahan diri daripada perasaan marah sebagai pahlawan yang berani. "Bukannya kuat (kerana dapat mengalahkan orang) dengan bergusti, tetapi kekuatan sebenarnya ialah orang yang dapat mengawal dirinya ketika marah."
(Hadis Riwayat Al-Tirmizi)

Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud :
"Orang yang terkuat di kalangan kamu semua ialah orang yang dapat mengalahkan hawa nafsunya di ketika dia marah dan orang yang tersabar ialah orang yang suka memberikan pengampunan di saat dia berkuasa memberikan balasan (kejahatan orang yang menyakitinya)"
(Hadis Riwayat Baihaqi)

Doa Jauhkan Permusuhan !

Allahumma la tusymit bi ‘adwwi wa la tasu’ubi sadiqi wa la taj’al musibati fi dini wa la taj’alid dunya akbara hami wa la tusallit ‘alayya man la yarhamuni ya hayyu ya qayyumu.

Maksudnya

“Ya Allah, janganlah jadikan musuhku gembira karena kesusahanku, dan janganlah jadikan temanku membuat kejahatan terhadapku dan janganlah jadikan kemalanganku dalam urusan agamaku dan janganlah jadikan kepentingan dunia menjadi pusat perhatianku dan janganlah jadikan orang yang tidak berbelas kasihan bermaharajalela atasku, wahai Tuhan yang hidup yang berdiri sendiri.”

Doa Hilangkan Marah !

A’uzubillahi minasy syaitanir rajimi. Allahummagfirli zanbi wazhab gaiza qalbi wa ajirni minasy syaitanir rajimi.

Maksudnya

"Aku berlindung kepada Allah dari godaan syaitan yang terkutuk. Ya Allah, ampunilah dosaku dan hilangkanlah kepanasan hatiku dan lepaskanlah aku dari gangguan syetan yang terkutuk.”

Friday, 7 September 2012

JAmUan !

Assalamualaikum.....ada orang tak???nak datang raya ni..hehehe
haaaaa...nadia baru balik dari jamuan HARI RAYA...jauh jamuan tu...nak tahu tak kat mana? cuma langkah 5 kali je dh sampai..hehehe depan rumah nadia je..tak payah pakai selipar pun :3 hahahaha..
ramai ahli2 blok Q pada malam ni...syok do ! makanan banyak gila do...sedap2 semuanye sehingga menjilat jari...Nyumnyum XD

kata jamuan raya???tapi ramai yang tak pakai baju raya..ni yang tak syok...hmmmm ada setengah je pakai...antara-antaranya keluarga nadia la..hehehe gediks nye...nadia,kakak n my mum pakai jubah..ceh..nak jadi orang arab katakan..:P geli sape yang mendengar nye kan??hahaha xyah geli sangat lah kan..flying kick baru tahu..hehehe


Thursday, 6 September 2012

Kawan2 Ku yang Datang Beraya :D

 Assalamualaikum...........................
haaaa....ni lah kawan2 nadia yang datang beraya di rumah nadia...bukan semua yg ada dlm pic. ni ! ada yg xde..yang xde tu,maknenyer tak suka ambil gambar.. sabor je le ! biar nadia sebut kan sape yg takde...antara-antaranye...hahaha (Aimanatul Husna &HaziqImran)..syafina,syamira,syazreen,azizah,syazwan,eykin,atirah,anwar,mus,haziq,husna thanks korang sebab sudi datang ke rumah cik Nadia..hahaha :D
Seronok betul la time ni...lama gila wo dorang dok umah nadia..hehehe coze nadia tak bagy dorang balik..muahahaha #Padanmukakorang :D

4 gadis melayu terakhir..muahahaha
smart tak gambar ni??huhuhu
korang nak tahu tak ni rumah sapo??ni rumah haikal..time kitaorang beraya kat umah dia,dia xde umah..yg ada mak n ayah dia je.. :D cantik gila wo umah dia O.O !

Friday, 3 August 2012

Syamiwaidanazira !

mira buat peace ! 
nadia hanya senyum je !
syazreen senyum mcm nak mengorat orang !

 mira tak senyum la -.- dia hanya buat peace je !
haaa!!tengok pipi nadia,menaik kau xD

 wow!!!semua buat mulut muncung...mcm spana muncung tirus..huhuhu
syazreen punya boleh buat lelaki tergoda..haktuihh :p

 Gambar ni sangat cantik bgy nadia..semua buat gaya masing2...syazreen cantik,mira comel :D
nadia hanya mampu senyum je :')

 wah!!!so smart...semua pakai tudung warna hitam..semua buat muka :) muka nadia paling pelik sekali..

hey guys..sayang you :* muahx33..hehehe

ASSALAMUALAIKUM :'D...haaa..nie la besfriends nadia..nama kitaorang kalau digabungkan akan menjadi SYAMIWAIDANAZIRA !! sedap tak??haha LOLS.. kitaorang bertiga ni pantang nampak camera...nmpk je camera mesti nak ambil gmbr..hehehe ! sebenarnya banyak lagi gmbr..tapi malas lah nk upload banyak2...hehehe *orang pemalas ! time diorang dtng umah nadia..sebelum ambil gambar,siapkan dulu kerja2 yang nak buat...siap tapi separuh..muehehehe..dah la tu..kbye2..
SElamat MemBaca & TeNGok GamBAR XD

Qahirah Bertudung XD

assalamualaikum...haaa!!!qahirah pakai tudung...omey tak dia??? dah la tembam.geram betul lah maksu tengok pipi dia tu...hehehe...

Wednesday, 25 July 2012

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan :D

Assalamualaikum....haaa!nak cite sikit lah pasal bulan Ramadhan ni..kita dah masuk bulan ramadhan :D..seronok tak???sekarang dah 5 puasa...sekejap je kan...tahu2 nnty dah 2minggu...tiap2 pagi kena bangun awal untuk sahur...biasalah kan mula2 puasa mesti liat sikit nak bangun..hehehe..sapa lah kan?? :p tiap2 petang nadia n ayah nadia pergi bazar ramadhan..masa first puasa nadia g bazar ramadhan ngan abang nadia yang sulong....best pegi bazar ! :') lepas berbuka kita solat...kalau rajin g la terawih :') ....
Masa first puasa semua adik-beradik nadia balik... time tu memang seronok... :D Sorry tau sebab lambat sikit cerita pasal Ramadhan ni..hehehe... SELAMAT BERPUASA SEMUA :D

Saturday, 7 July 2012

Qahirah Comel !!!

haaaa....makcik2 pakcik2 kakak2 abang2 tengok mulut saya!! cantikkan mulut saya..hahaha... kau ada?? hihihi 

saya nak buat peace tapi tak reti...hehehe, tolong ajarkan boleh?? maklumlah saya masih kecil lagi...

macam anak korea la..hahaha.. cer tengok pipi dia?? tembam kan ? nie lah nama dia Qahirah tembam..hehehe.. :D


assalamualaikum....hey guys!! nie anak buah nadia yang nombor 2.. ni lah sorang perempuan..comel kan?? dia nak kepada abang sulong nadia..hihihi.. muka dia mcm mak dia.. comel :D hehehe...nama dia pendek je iaitu Qahirah.. dia baru setahun lebih.. :D k lah bye2..no idea no cerita :D

Tuesday, 3 July 2012

KAT SEKOLAH !

assalamualaikum... tadi masa math kitaorang kena wat kuiz.. kuiz tu tak leh berbincang.. *dlm hati nadia berkata k xpe nadia akan buat sendiri* rupa-rupanya cikgu suruh duduk lelaki perempuan.. adoyai ! ingatkan pilih sendiri nak duduk ngan sapa..rupa-rupanya cikgu yang tentukan.. hambik ko ! dah la nadia dok ngan sebelah badan dia boleh tahan gak la sebelah plak ketua kelas kecik :D.. sebelah asyik azan je.. sebelah lagi diam je.. hehehe nadia tak bercakap langsung ngan diorang berdua tu.. malu :) hakttuihhhh poyo betul nadia ni.. mane ada main2 je.. hehehehe... k la bye .. hahaha no idea malam2 ni.. :D

Monday, 25 June 2012

Pindah !!!

tudung oren tu nadia... yg blakang tu lah dia...



assalamualaikum....
argh!!! sedihnya dia pindah.... hmm.. mcm tak percaya je! masa syamira bgytau yg dia esok nak pindah,time tu nadia tgh dengar lagu ombak rindu & sudah cukup sudah..dua2 lagu tu dah la sedih..adoyai !!! tapi nadia tak sedih cuma terkejut je... tak percaye nye dia nak pindah..... kenapa dia pindah??? dia nak lari pada aku ke?? xmungkin -.-.. kalau nadia tanya mesti dia tak relply nye mesej.. nak tanya ke xnk ha???hmmm -.- , lepas ni xde dah kawan2 nadia nak panggil nama dia lagi...hmm *sebenarnye nadia memang tak suka orang panggil nadia nama dia,nama nadia kan ada.. :) tapi nadia _________kat dia... :p dia ________ kat nadia :)... nadia pun tak tau la... rasa-rasanye kalau nadia hantar chat kat dia,dia reply x?? selama ni nadia hantar chat kat dia,dia reply mcm ni "!@#$%^^&&**&#@@" sakit hati do ! apa2 soalan yg nadia tanya mesti reply mcm tu... hmmm dia2... ______ nadia minta maaf kay kalau nadia ada wat silap... jangan sedih2 kay... jiwang saya dah keluar... LOL :P... k bye assalamualaikum.. :)

nadia bukan pernah cakap ngan dia pun face to face.... nadia just ____ dia main2 je... hehehe
nadia je tergila2 kat dia... dia tak pon -.-

Tuesday, 5 June 2012

sepupu ku :D

 kakak ku dan cousin

 
nadia,kakak dan cousin


nadia & cousin (mimi)

nie lah cucu pah nadia yang cantik2 tu...muahahaha....bila balik kampung je mesti jumpa diorang semua..bukan ni je cousin nadia ramai lagi...time nie kitaorang g HIMPUNAN BELIA at PUTRAJAYA....nie anak ayah ngah nadia...diorang dok kuala kangsar... ada sapa2 nak kenal ngan diorang comment la nadia punya blog nie...hehehe

Monday, 4 June 2012

Blog Ku Penuh Sarang

hye guys ! assalamualaikum :D
dah lama nadia tak bukak blog nadia..kesian blog nadia...nak dekat sebulan nadia tak bukak...mesti penuh dengan sarang..hari ni nadia nak bersihkan blog nadia ni...huhuhuhu...kesian blog nadia ni..mesti dia marah kat nadia kan...blog2 nadia mintak maaf kay ! :D hahahahaha...... blog nadia yang pinky ni tak cantik sangat pun...huhuhuhu.. argh !!!! no idea lah pulak...k lah bye2 :*

Monday, 30 April 2012

Pergi PWTC!!

assalamualaikum.... :D
hye!!!smalam skolah nadia ada buat pergi ke PWTC for Pesta Buku...kitaorang semua g kol 2 petang....yang paling nadia tak suka skali ialah bus no 1 per panas nyer!!!sampai berpeluh2...luar cantik tapi dlm dia per aircond mcm tak servis je...lebih baik kitaorang naik bus no 2 luar je tak cantik tapi dalam sejuk...nadia ngan kawan2 siap bagi tau cikgu lagi ''cikgu....panasnyer!!!pastu nadia n syazreen ckp ngan cikgu balik nak naik bus rapid la...hahahaha....bila dah nak sampai je....nadia la orang first turun bus...sebab dah panas sangat...masuk je pintu PWTC tu semua ckp 'sejuknyer!!!'memang sejuk sangat2...kitaorang masuk je kitaorang trus cri kedai KOMIK...huhuhuhu...ramai plak tu orang kat kedai komik..kitaorang tengok ramai kitaorang bla la...pastu kitaorang g kedai kak ain maisarah...kedai dia pink wo!!!blink2 lagi....cantik+lawa!!nadia dapat ambil gambar ngan Abang Aman Wan je...nadia n kawan nadia nak ambil gambar ngan Kak AIn Maisarah tapi ramai orang lah plak..tapi xpe la.. :/ dah la tu pasal benda ni...
nadia nak cite yang satu lagi...yang kelakar wo...nadia n syamira naik la asculator pastu kitaorang mcmnak tumbang sbab asculator tu laju sangat..per takut gila la....nasib baik la ALLAH melindung nadia n syamira...syazreen n syafina apa lagi gelak la....pastu satu g kitaorang tengok la semua orang...nadia cakap semua ada beg UJANG kat mane erk nak beli...bila sampai je kat kedai ujang tu apalagi pilih r...cantik la beg dia..nadia sebenarnyer nak beg je xnk pun majalah tu...hehehehehe...tapi xpe la buku tu free je..huhuhuhu...masa kat karangkraf plak nadia n 3 kawan nadia cri apa??cuba teka??nak tau tak??apa dia??majalah KLIK cover dia JUSTIN BIEBER....wow!!bukan nak tengok isi dalam tu~~trus je bayar...hahahha...hebat tak??lepas bayar je kitaorang jalan tiba2 ada sorang abang ni sruh kitaorang login facebook n like dia punya majalah...lepas kitaorang like kitaorang g wat apa benda ntah??xtau la..huhuhu...
per panjang betul karangan nadia nie!!!hahahhaha....mesti banyak belit2 n salah eja..hehehehe...budak pandai memang mcm nie??pandai ke??eh xde la pandai sangat!!!hahahaha...
k la bye....SeLAMat MemBAca ye!!!assalamualaikum... :D

Friday, 27 April 2012

:D

assalamualaikum...smalam pada pukul 10.00 kawan nadia buat status...per status dia terasa gila wo!!!!!bukan nadia je terasa but kawan nadia pun terase.....kat skolah nadia ngan kawan nadia nak gurau2 ngan dia..tiba2 benda tu dibesarkan.....nadia ngan kawan nadia memang tak patut wat dia camtu....kitaorang tak fikir habis2 apa yang kitaorang buat.....kawan nadia n syaz mintak maaf ye....smalam sampai menangis2 kawan nadia....sedih plak nadia dengar dia cakap ''dia sedih n dia tak patut wat status mcm tu''....memang tak patut!!!...hahahaha.....main2 je...kitaorang gadoh mcm mane pun kitaorang tetap kawan...tetap sahabat....tetap kawan baik.....kawan yang nadia gadoh tu kawan tadika nadia mase 6 tahun..lama kan kitaorang kawan..sampai sekarang nadia kawan ngan dia....nadia n kawan nadia lagi sorang memang suka cri pasal....tu hobi kitaorang..yeke??mane ada... :D...kalo dia baca benda ni mesti dia sedih....mintak2 dia bace lah....mintak2 sangat2........ pewittttttttt...acano???
k bye2.. :*

Sibok!!!!

argh!!!!!!kenapa orang dia suka sibok????....tiba2 nk masuk campur....eeeee bencinyer orang mcm tu...nadia tulis kat wall  2 excel pasal sorang budak tu...dia pegi cari pasal wat pe.....sebenarnyer nadia tak de niat pon nk wat mcm tu....nadia lepas kan geram....tu yang terkeluar tu...sorry tau my friends...btw tadi ada plak lagi sorang tiba2 nk masuk campur....ko ingat aq suka sangat....eee tolong lah....nadia bukan kutuk pun.... nadia nak lepaskan geram...tiba2 dia kata nadia kutuk...nadia tahulah dia tu kawan dia....k fine....ko sorang je lah baik...k fine nadia tahu nadia bukan sorang yang baik....harap2 ko bce lah.....baru ko tau apa perasaan aq.....kalo ko benci aq mcm mane pun....benci la wei....harap2 nadia tak benci lah dia....

Monday, 12 March 2012

Aisyah Nur Imanina

nie cousin nadia yg bongsu skali..Nama dia Aisyah Nur Imanina.Orang panggil dia Aisyah..Dia lah paling lama tinggal ngan Opah nadia...per bestnyer!!nie anak kepada makandak saya iaitu Atiah Hawari...comel nyer Aisyah nie..rasa macam nk gigit je pipi dia tu..nasib baik dia budak kecil lagi..hahahaha...geram betul lah tgok dia nie..dh lah comel,tembam plak tu.debab plak tu..huhuhuhu...
kat bwh nie gambar2 dia yg nadia tangkap sendiri..hahaha..

tgok apa tu??mesti tengok orang yg menangkap gmbr dia??sapa lagi nadia la..hahahahaha..











gambar kat atas nie!!adalah budak comel..huhuhu..mcm muka dia buat..tengoklah sepupu siapa??hahaha..nadia suka gila la gambar nie....peace aisyah..hahaha...
bye2 semua..
tengoklah gambar budak comel nie..
:)